Natuurvereniging bestaat 50 jaar!

In 2022 viert de Natuurvereniging Eiland IJsselmonde haar 50 jarig bestaan. Een mijlpaal die we niet ongemerkt voorbij willen laten gaan! Naast een officiële viering in combinatie met de algemene ledenvergadering, komt er een symposium met als titel ‘Bomen over bomen’  en een groepsreis naar de Markerwadden.

Natuurvereniging Eiland IJsselmonde is ontstaan uit werkgroep Natuurbehoud Ridderkerk, die in 1972 is opgericht om het meer de stilte, gelegen tussen de waterkerende dijk en de Ridderkerkse gorzengriend te behouden. Daarna is Natuurbehoud Ridderkerk in 1987 samengegaan met werkgroep Leefbaar Ridderkerk (geen relatie met de huidige partij Leefbaar Ridderkerk) onder de naam Natuurvereniging Ridderkerk. In 2014 heeft de natuurvereniging haar naam veranderd naar Natuurvereniging eiland IJsselmonde omdat zij inmiddels ook veel leden uit andere gemeenten van het eiland IJsselmonde had, vogeltellingen deed op het hele eiland en omdat zij ook op wilde komen voor het behoud van natuurgebieden op het hele eiland IJsselmonde. In 2022 is dat 50 jaar geleden en dat wil de vereniging vieren met de organisatie van een symposium.

Meer informatie over het symposium ‘Bomen over bomen’ op 2 april is hier te vinden.