Cursussen

Workshops / Minicursussen/Paddenstoelencursus

Dit jaar hebben we ook weer een aantal minicursussen van 1 lesavond en 1 excursie.

Op donderdagavond 9 mei wordt een Natuurfotografie door Roelie ’t Jong gegeven in de NME Centrum Groene Draak, Kastanjelaan 27 te Ridderkerk met een aansluitende een praktijkochtend op zaterdag 11 mei in het Gorzenpark.

Op vrijdagavond 19 juli wordt een minicursus nachtvlinders gegeven met een aansluitende een nachtvlinderinventarisatie.

Op woensdagavond 25 september wordt een minicursus vogeltrek gegeven met een aansluitende excursie op zaterdag 5 oktober.

Op donderdagavond 24 oktober wordt een minicursus zaden en vruchten gegeven met een aansluitende excursie op zaterdag 26 oktober.

De kosten voor de minicursussen bedragen 8 euro pp voor leden en 10 euro voor niet-leden. De cursusavonden worden gegeven in het NME centrum de Groene Draak, op de avonden van 20-22 uur. De excursies zijn in de ochtend naar een gebied op het eiland IJsselmonde.

Paddenstoelencursus
In het najaar van 2019 wordt door de paddenstoelenwerkgroep een paddenstoelencursus georganiseerd. Er zijn 4 theorielessen op donderdagavond 5 september, 12 september , 19 september en 3 oktober. De excursies zijn op zaterdag 7 september, 14 september, 21 september en 5 oktober. De cursus wordt gegeven in het NME Centrum “de Groene Draak”. De cursus wordt gegeven door Kees Pinster. De cursus kost €40,- voor leden en €55,- voor niet- leden. U kunt zich voor de cursus aanmelden bij Christa Groshart 0180-428262 of secretariaat@natuurvereniging-ijsselmonde.nl.