Stertochten in Ridderkerk

Activiteiten voor de jeugd in Ridderkerk

De Natuurvereniging heeft speciaal voor de groepen 5 e.v. van de basisschool zogenaamde Stertochten gemaakt. Dit is een wandeling door 1 van de 3 parken in Ridderkerk, met onderweg 8 tot 10 natuuropdrachten. Er wordt in kleine groepjes (met begeleiding) gelopen.
Elk park kent zijn eigen opdrachten. Duur: 1 1/2 tot 2 uur.
Men kan kiezen uit:
– in april een tocht in Donckse Velden (tussen Huys ten Donck en Bolnes, nabij de Plantenhal)
– 2e helft mei + juni in het Oosterpark, bij de kinderboerderij
– in september tot de herfstvakantie het Lohmanpark, rond de kinderboerderij.

Ook is er voor de groepen 1 en 2 een Konijnenpad in het Lohmanpark, waarbij de jongste kinderen leren kijken naar de natuur dichtbij.

Voor alle tochten kan de school zich aanmelden via het contactformulier hieronder.
**

Verder organiseert de Natuurvereniging bijna elke 3e woensdagmiddag van de maand een natuuractiviteit voor de jeugd. Er komen verschillende onderwerpen aan bod, zoals nestkastje timmeren, braakballen pluizen, waterdiertjes scheppen, etc..
Deze activiteiten worden aangekondigd in De Combinatie en staan in onze agenda.
Hierbij geldt: aanmelden bij de Natuurvereniging (verplicht i.v.m. materiaal). Hieraan zijn geen kosten verbonden, tenzij anders vermeld.

(verplicht)

[recaptcha]