Natuurwerkdag in de Donckse Velden

We gaan elzenopslag verwijderen om de aangeplante bijzondere bomen voldoende ruimte te geven. Wie helpt mee? Verzamelen om 9.00 uur bij de ingang aan de Randweg nabij de JS Bachstraat . Van 9.00 tot 13.00 uur. Aanmelden bij Christa Groshart 0180-428262 of cpgroshart@gmail.com.

natuurwerkdagWerken in de natuur
Het gaat om lichte zaagwerkzaamheden en het verkleinen van de afkomende takken en dit verplaatsen naar een plek waar een houtril van het materiaal wordt gemaakt. Zo’n houtril vormt een plek voor broedende vogels als roodborst en winterkoning en er komen veel insecten in voor. Ook muizen vinden een plekje in de houtril en soms zelfs een hermelijntje. Veelal worden deze werkzaamheden in verband met bezuinigingen niet meer uitgevoerd en bovendien kunnen we op deze wijze bepalen wat er wel en wat er niet weg gehaald wordt. We zijn op zoek naar mensen die af en toe ook eens mee willen helpen. Heeft u hiervoor belangstelling meld u dan aan bij Christa Groshart 0180-428262 of cpgroshart@gmail.com.

Meer lezen over de Donckse Velden: