Nationale Nachtvlindernacht 2023

N.M.E. centrum ‘De Groene Draak’ in het Reijerpark

Kastanjelaan 27 te Ridderkerk

Pauwoogpijlstaart

In de nacht van 15 op 16 september is het de nationale nachtvlindernacht. Vele natuurliefhebbers binnen de landelijke natuurverenigingen gaan dan op zoek naar rondfladderende nachtvlinders. Zo ook onze vereniging.

Sinds enige tijd heeft de insectenwerkgroep van Natuurvereniging Eiland IJsselmonde een groepje nachtvlindertellers die actief aan de slag zijn gegaan. Op vrijdagavond 15 september om 20.30 uur zijn zij aanwezig op het buitenterrein van het N.M.E. Centrum, waar ze met een lichtdoek de nachtvlinders zullen “opvangen” om te bekijken en te tellen.

U bent van harte welkom om mee te komen kijken naar deze prachtige vlinders.

Wel even aanmelden via de website. En neem uw camera mee als u mooie plaatsje wilt schieten.

Als het die avond regent, wordt de activiteit afgelast. Bij regen komen er geen nachtvlinders naar het lichtdoek en heeft het geen zin om daarop te wachten.

Zie voor meer informatie:

(verplicht)

Bewijs dat je menselijk bent door het selecteren van hart.