Midzomerwandeling

Avondwandeling in het Valckesteynse Bos

17 juni   Midzomernachtwandeling West-IJsselmonde Valckesteijnse Bos
Start 22.30 uur op de parkeerplaats aan de Poortugaalseweg te Rhoon.
Informatie en  aanmelding via excursies@natuurvereniging-ijsselmonde.nl.

Nadere bijzonderheden:
Bos Valckesteijn ligt aan de noordrand van gemeente Albrandswaard. Het natuurgebied heeft een oppervlakte van zo’n 160 hectare en wordt beheerd door Staatsbosbeheer. Het bos heeft haar naam te danken aan het vroegere Slot Valckesteyn, dat iets ten noordwesten van de kruising van de Slotsedijk en de Slotvalkensteinsedijk heeft gestaan. Het slot is in 1310 gebouwd en werd bij gebrek aan een koper gesloopt in 1826.

Het bos Valckesteijn is voor het grootste deel in de jaren ’70/’80 aangeplant. Rond 2000 zijn nog aanzienlijke oppervlakten bijgeplant. Het bos, afgewisseld door brede watergangen en kleine meertjes, weilanden en boomgaarden, biedt plaats aan vele planten en dieren.

Meer over bos Valckesteyn, zie https://www.natuurvereniging-ijsselmonde.nl/bos-valckensteijn/