Ledendag in de Boshoek te Schiedam Noord

Kom naar onze Ledendag is op zaterdag 6 april!

Onze allereerste ledendag vindt plaats in het natuurcentrum KNNV de Boshoek te Schiedam. Het  doel is onze leden een leuke dag aan te bieden; een gezellige ontmoeting in een bijzondere omgeving. We denken in het laatste geslaagd te zijn door voor de Boshoek in Schiedam te kiezen.

In de Boshoek zijn honderden opgezette vogels te zien. Een kunstenaar heeft ze geplaatst in een groot aantal prachtige diorama’s. Je blijft kijken, telkens ontdek je weer wat nieuws. Het natuurcentrum is omgeven door een door vrijwilligers onderhouden zeer gevarieerde bostuin. Deze zal begin april op zijn mooist tonen. Onze verblijfplaats grenst aan een prachtig behouden landschap met nabij de historische dorpskern van Kethel. Een nadere verkenning wordt aanbevolen!

Programma.

10.00 uur Inloop. Koffie en thee met lekkers staat klaar!
11.00 uur Excursie in de bostuin met Aart.

12.00 uur Lunch met soep en broodjes
13.00 uur Cultuur historische wandeling door Kethel met Frits van Ooststroom kenner van het midden Delftland gebied

15.00 uur Uilenlezing door vogelkenner Dick de Vos, schrijver van verschillende vogelboeken waaronder een boek over uilen.  Je ziet, hoort en leert alles over deze bijzondere vogels, waarvan we wel weten dat ze er zijn, maar door hun (meestal) nachtelijke leefwijze eigenlijk nooit zien.
16.30 uur de afsluiting

Los van het programma kan men de hele dag een kijkje nemen in de bostuin,  een korte of lange wandeling maken door de omgeving; het midden Delftland.
Er liggen kaartjes met en beschrijving van een wandeling naar keuze van 5, 10 en zelfs 15 km voor u klaar. Een prachtig gebied om te ontdekken.

We maken er samen een gezellige dag van, komt u ook?
Het adres is Bospad 3, 3121 CL Schiedam. Parkeerplaatsen Bachplein.

Afstand Ridderkerk 25km, Barendrecht 20 km, Rhoon 15 km
Ook goed bereikbaar met tram 21, 23 en 24. (100m. lopen).

Aanmelden
Verzocht wordt aan te geven of u van de aangeboden lunch gebruik wenst te maken. :

(verplicht)

[recaptcha]

Aanmelden en afmelden.
    Indien u zich aanmeldt voor een activiteit, wordt u verzocht zich tijdig af te melden indien u als nog niet kan. Aan deze activiteit kunnen een beperkt aantal deelnemers mee doen kan, ontneemt u bovendien anderen de kans mee te doen terwijl er bij dergelijke activiteiten vaak een wachtlijst is.