Broekpolder

Excursie naar de Broekpolder in Vlaardingen door Aart van Dragt. Verzamelen 10.00 uur bij de parkeerplaats in het Reijerpark bij het NME Centrum de Groene Draak.
Voor wie rechtstreeks wil gaan. Naar verwachting arriveren we 10.30 uur bij het Klokbekerpad om aldaar met de excursie te starten..

(verplicht)

Bezoek aan de Broekpolder te Vlaardingen.
Het is zondagmiddag en mooi weer. Omdat ik net een artikel over een reconstructie van enkele prehistorische bouwwerken heb gelezen, die in de Broekpolder zijn herrezen, besluiten we daar een wandeling te maken. We parkeren bij het Klokbekerpad. Al snel zien we een boerderij uit de Vlaardingercultuur (3000 jr. geleden) omgeven door een landschap dat aan de prehistorie doet denken. Wat verder op is het Rottahuis  uit ca. 1000 na Chr. in aanbouw.
Ons zandpad is met bomen omzoomd en slingert door een moerassige streek. Een groepje Schotse hooglanders kijkt ons na. Na een aangelegd bos met veel houtzwammen  lopen we door een open terrein waar vlieren de dienst uitmaken. We zijn zelfs even de weg kwijt! Heerlijk zo’n ontdekkings-reis door een gebied waar je nog niet eerder bent geweest. Misschien ben jij er ook nog nooit geweest?! Kom en verbaas je net als ik.
Aart van Dragt