Bijenpresentatie door Ridderkerks imker Jan Tuin

Hoornaarnest – foto: Jan Tuin

Op donderdagavond 11 april a.s. zal in het N.M.E. Centrum de Groene Draak aan de Kastanjelaan in Ridderkerk imker Jan Tuin een presentatie en prachtige diavoorstelling gaan geven over zijn geliefde onderwerp; de bijen. Niet alleen de honingbij, maar ook wespen, hommels, wilde bijen en de hoornaar komen aan bod. De Aziatische hoornaar is de laatste jaren gigantisch in aantal nesten gegroeid en wordt dan ook bestreden. Jan neemt een nest van deze exoot mee om te bekijken.  Als lid van de Natuurvereniging Eiland IJsselmonde is Jan in Ridderkerk en omstreken bekend om zijn bijenvolken en heerlijke honing. Naast zijn voorliefde voor bijen is Jan op velerlei manier actief voor de natuur en onze vereniging. Denk maar aan de vele nestkastjes die laatst in opdracht van de Gemeente Ridderkerk gemaakt én geplaatst zijn. Ongeveer 115 stuks. Daarnaast krijgen oude nestkastjes ieder jaar een grote schoonmaakbeurt. Jan doet dit samen met een groepje vogelaars van de N.V.IJ. Als imker is hij actief thuis, waar een aantal bijenkasten staan opgesteld en in de oude Vlindertuin naast het NME-Centrum, waar ook een paar kasten staan.

Voor de Natuurvereniging heeft Jan een prachtige presentatie samengesteld, die hij 11 april komt laten zien.  De zaal van het NME-Centrum gaat open om 19.30 uur en de presentatie zal van 20.00 uur tot 22.00 uur gegeven worden. Entreekosten zijn; voor leden 3 euro en voor niet-leden 5 euro. Graag contact afrekenen. Er zijn helaas geen pinmogelijkheden aanwezig.

In de pauze staat er koffie of thee met wat lekkers klaar voor u.

De inschrijving is gesloten. U kunt zich niet meer opgeven.