Workshop Natuurfotografie

De workshop is volgeboekt. Aanmelden kan niet meer.

De Natuurvereniging heeft een workshop Natuurfotografie georganiseerd als aftrap van een fotowedstrijd die als onderwerp ‘het landschap van IJsselmonde’ heeft (meer daarover een volgende keer). Om goed voorbereid te zijn voor de fotowedstrijd kan worden deelgenomen aan de fotoworkshop die wordt gegeven door fotograaf Roelie ’t Jong. Zij heeft veel ervaring in het geven van workshops fotografie.

Do 9 mei              19.30 – 22.00 uur (met een half uurtje pauze om 20.30)
Za 11 mei            09.00 – 11.00 uur

Theorie avond:
Locatie De Groene Draak, Kastanjelaan 27 Ridderkerk.
Uitleg over verschillende fotografiebegrippen zoals diafragma, sluitertijd,   iso, scherpstellen etc.

Toelichting compositie en bekijken van foto’s, ook van bekende natuurfotografen. Gelegenheid tot het stellen van vragen

Praktijkochtend:
Een wandeling door De Gorzen en misschien een stukje Crezéepolder, afhankelijk van hoe de natuur eruit ziet (is er genoeg interessants te zien in De Gorzen dan blijven we daar)

Deze workshop is bestemd voor mensen die graag in de natuur wandelen en foto’s maken en die iets willen leren over fotografie. Dus niet voor de ervaren natuurfotograaf. Iedereen is welkom, het maakt niet uit welk soort fototoestel men heeft.

Mocht het zaterdag 11 mei kletteren van de regen dan kan de praktijkochtend worden uitgesteld naar zaterdag 18 mei.

Opgeven:
Aantal deelnemers  is beperkt.
Kosten 8 euro, of 10 euro voor niet leden.

Kosten:
Aantal deelnemers  is beperkt.
Kosten 8 euro, of 10 euro voor niet leden.

De workshop is bedoeld voor de mensen die graag een foto maken maar die geen doorgewinterde amateur natuurfotografen zijn.
Iedereen kan meedoen, je hoeft geen dure ingewikkelde apparatuur te hebben want in eerste instantie gaat het om de compositie en niet over de techniek.

r