Werkgroep-publiciteit-2019

Jaarverslag over 2019 van de werkgroep Publiciteit

De kranten publiceerden meerdere keren over onze Fotowedstrijd landschap IJsselmonde

Het lukt ons als Natuurvereniging steeds beter om op eiland IJsselmonde in de media te komen. Bijna wekelijks worden een of meerdere persberichten naar ruim dertig redactieadressen gestuurd. Steeds vaker zien we deze persberichten ook terug in de kranten. Een enkele maal waren we ook op de lokale radio te horen.

Onze email Nieuwsbrief verscheen afgelopen jaar  52 keer. Inmiddels krijgen meer dan tachtig procent van onze leden de Nieuwsbrief wekelijks in de inbox. We zouden graag van alle leden, die daarover beschikken, een mailadres hebben want dit vereenvoudigt de communicatie

Sinds 1999 sturen we wekelijks een artikel voor onze rubriek in het Ridderkerkse huis aan huisblad De Combinatie. In totaal is dit opgelopen tot  929 artikelen, stand eind 2019. In het afgelopen jaar is er vijftig keer een artikel van de onze hand verschenen in de vaste rubriek in De Combinatie. De meeste artikelen heeft u ook in onze Nieuwsbrief kunnen lezen.

Het Blad werd het afgelopen jaar  vier keer uitgekomen. Er zijn mensen die alleen het Blad wensen te ontvangen, anderen willen alleen de Nieuwsbrief maar de meesten ontvangen allebei.

Dankzij alle vrijwilligers die het Blad bij de leden bezorgen, bespaarden we  met elkaar zo’n € 1.500, aan porto kosten.. Toch 1/3e van de begroting!

Ook de Facebook pagina en onze website natuurvereniging-ijsselmonde.nl werden afgelopen jaar veel bekeken.  Weet u ons daar al te vinden?
Natuurlijk wil ik iedereen bedanken die het afgelopen jaar een bijdrage heeft geleverd.

Tenslotte: na de algemene ledenvergadering zal een ingrijpende wijziging redactionele wijziging plaats vinden. De werkgroep heet vanaf dan ook niet meer de werkgroep Publiciteit maar wordt de werkgroep Communicatie genoemd.
Lees meer over de plannen van de nieuwe redactie elders in dit Blad.

Aart