Wandelen langs de Merske

Wandeling langs de Merske

Half april, we wandelen op de Belgische grens. Langs een prachtig slingerende riviertje Het Merske. Met België aan de noordoever en Nederland aan de zuidoever. Ook de landsgrens maakt hier rare kronkels. We lopen door populierenbossen en weilanden vol pinksterbloemen. Overal fladderen  oranjetipjes, dagpauwogen en citroenvlinders. Een heerlijke middag. Thuis gekomen heeft Klara het idee geopperd hier een excursie alleen voor leden te doen, begin juni. Dan zijn de beemden hopelijk nog niet gemaaid en zijn de bosbeekjuffers actief. Het wordt 6 juni, Tweede Pinksterdag.

We lopen een route van ca. 5 km en deze kan erg drassig zijn. Het vertrek is om 10.30 uur vanaf de parkeerplaats bij het NME Centrum in Ridderkerk (Kastanjelaan 27). Aanmelden is noodzakelijk.   De wandeling start op de parkeerplaats van Staatsbosbeheer. Daar steken we de weg over en lopen naar Het Merske en volgen het riviertje in westelijke richting.
Aart van Dragt

(verplicht)