Vogelexcursie voor de jeugd

Op zaterdag 22 april 2023, wordt er een vogelexcursie in de Carnisse grienden gehouden. De excursie is bedoeld voor de jeugd maar de ouders mogen ook mee.

Zaterdag 22 april organiseert Natuurvereniging Eiland IJsselmonde een vogelexcursie  voor de jeugd. Bij de excursie wordt je rondgeleid door twee echte vogelaars. Zij zullen je de vogels in de Carnisse Grienden laten horen en zien. Het broedseizoen is begonnen, de mannetjes zingen om hun territorium aan te geven. Door de bladgroei zijn de vogels minder goed te zien maar met de combinatie van het geluid moeten de vogels te ontdekken zijn.

Hierdoor is deze excursie minder geschikt voor de jongste jeugd.

Omdat de ervaring leert dat de ouders van de deelnemers van de activiteiten van de Natuurvereniging ook vaak belangstelling hebben voor de natuur mogen zij ook mee.

De excursie begint op zaterdag 22 april om 09:00 uur op de parkeerplaats van de Carnisse Grienden (tegenover gemaal Breeman) en duurt tot ongeveer 11:00 uur. Geadviseerd wordt om stevige schoenen aan te trekken en een klein rugzakje met een flesje water en een versnapering mee te nemen. Je kunt een verrekijker lenen van de natuurvereniging maar je mag natuurlijk ook je eigen kijker meenemen.

(verplicht)

Bewijs dat je menselijk bent door het selecteren van vliegtuig.