Vogelexcursie voor de jeugd in de Carnisse Grienden

Foto: Hans Mom

Op zaterdag 6 april 2024 organiseert de Natuurvereniging Eiland IJsselmonde een vogelexcursie voor de jeugd. Bij deze excursie wordt je rondgeleid door twee echt vogelaars Ina en Peter. Zij zullen je vogels in de Carnisse Grienden laten horen én zien. Door de bladgroei zijn de vogels minder goed te zien, maar met de combinatie van het geluid dat ze maken moeten de vogels te ontdekken zijn.

Deze wandeling is minder geschikt voor de jongste kinderen. Omdat de ervaring leert dat de ouders van de jeugdige deelnemers van de activiteiten georganiseerd door de Natuurvereniging ook vaak belangstelling hebben voor de natuur, mogen zij ook mee.

De excursie begint om 10 uur op de grote parkeerplaats bij het Gemaal Breeman (Koedood 20, 2993 AL in Barendrecht) en duurt ongeveer twee uurtjes. Trek stevige wandelschoenen aan en neem wat lekkers mee voor onderweg; een flesje water en een kleine versnapering. Je kunt een verrekijker lenen van de Natuurvereniging, maar je mag natuurlijk ook je eigen kijker meenemen.

Je kan je opgeven door onderstaande formulier in te vullen.

(verplicht)

Bewijs dat je menselijk bent door het selecteren van vlag.