Predatie op IJsselmonde

Op donderdagavond 12 oktober is er een presentatie vanuit de Natuurvereniging Eiland IJsselmonde verzorgd door Niels Godijn over ‘eten en gegeten worden!’

Ook wel predatie genoemd. Een volstrekt natuurlijk fenomeen, maar door emoties en subjectiviteit wordt het soms een hoogoplopend gespreksonderwerp. Vooral knuffelbare en bedreigde soorten willen we maar al te graag behoeden voor de vijand. Desnoods bestrijden we die vijand inclusief zijn leefgebied. De Kievit en de Scholekster zijn een goed voorbeeld van broedvogels die te kampen hebben met hoge predatiecijfers. Ondanks dat de vijand overal schuilt, zijn er toch plekken waar het wél goed gaat met deze vogels. Wat vertelt dat ons over het landschap?

Aan de hand van jarenlange observaties aan prooi en predator probeert Niels een genuanceerd verhaal te vertellen over predatie op IJsselmonde.

De presentatie wordt gegeven bij Scouting St. Joris aan de Baden Powellstaat 4, 2984 BW  Ridderkerk.

We starten om 20.00 uur, de zaal is open vanaf 19.45 uur. De kosten zijn 3 euro voor leden en 5 euro voor niet-leden inclusief koffie of thee met wat lekkers. Graag contant afrekenen ter plekke.

U kunt zich niet meer aanmelden.