Paddenstoelenexcursie met Frans Advokaat naar het Kralingse Bos.

Woensdagavond 15 november heeft paddenstoelenexpert en enthousiast verteller Frans Advokaat  een lezing gegeven voor de Natuurvereniging Eiland IJsselmonde over de Paddenstoel.

Zaterdag 18 november gaat hij samen met een aantal leden van de paddenstoelenwerkgroep op stap in het Kralingse Bos op zoek naar wat prachtige herfstvondsten. U kunt samen met hen meewandelen en weer een aantal fraaie dingen gaan zien en wie weet nog leuke weetjes horen over de wondere wereld van de paddenstoel. Neem in ieder geval een fototoestel mee of uw mobile telefoon, die tegenwoordig ook prachtig plaatjes kan schieten. Het is vrij nat geweest de afgelopen weken, dus trek een paar goede wandelschoenen aan die tegen een stootje kunnen.

Voor alle paddenstoelen geldt: je kan ze allemaal eten, maar bij velen kan dit maar één keer! Ook in het Kralingse Bos komen giftige tot zeer giftige exemplaren voor. Maar er naar kijken om ze te bewonderen kan geen kwaad, dus het wordt vast een heerlijke herfstwandeling.

We vertrekken vanuit Ridderkerk vanaf de parkeerplaats bij het NME-Centrum om 09.30 uur.

U kan ook gelijk naar het Kralingse Bos rijden. Daar wordt vertrokken om 10.00uur vanaf de eerste parkeerplaats aan uw rechterhand op de Beatrixlaan (bij het friettentje).

(verplicht)

Bewijs dat je menselijk bent door het selecteren van boom.