Paddenstoelen excursie de Horsten in Wassenaar

Op donderdagochtend 26 oktober geeft Kees Pinster, consul en district coördinator Zuid Holland van de Nederlandse Mycologische Vereniging, een paddenstoelen excursie naar Landgoed De Horsten in Wassenaar. Een prachtig paddenstoelengebied waar veel te zien zal zijn. Kees Pinster is een oude bekende van de paddenstoelenwerkgroep van onze vereniging. Hij heeft al vaker cursussen, presentaties en verschillende excursies gegeven. Met hem meewandelen is altijd een feest, omdat hij erg veel van de materie afweet en er leuk over kan vertellen.

Wat betreft het landgoed kan je al een en ander op het internet bekijken op https://www.landgoederendehorsten.nl ter voorbereiding. Daar kan je ook het kaartje voor de parkeerplaats kopen. Voor het landgoed zelf is geen toegangsbewijs nodig.

Het parkeerterrein is aan de Papeweg 36, 2245 AE Wassenaar. Er wordt verzameld om 10.30 uur bij de ingang van de Horsten.

De wandeling kan zomaar twee en een half uur duren. Hangt natuurlijk af van wat er allemaal te zien is aan paddenstoelen onderweg. Dus trek lekkere wandelschoenen aan en laadt de batterij van je fototoestel op. Er kunnen maximaal 15 mensen mee met deze excursie dus graag even aanmelden via onderstaand formulier.

Voor mensen uit Ridderkerk is er een mogelijkheid om te verzamelen op het parkeerterrein van het N.M.E. Centrum, zodat er wellicht samen naar Wassenaar gereden kan worden. Geeft dit ook even door bij de aanmelding. Vertrek vanuit Ridderkerk is om 09.30 uur.

(verplicht)

Bewijs dat je menselijk bent door het selecteren van auto.