Nieuwjaarsborrel Natuurvereniging

Donderdagavond 12 januari j.l. stonden de deuren van het N.M.E. Centrum weer wagenwijd open voor de jaarlijkse nieuwjaarsborrel van- en voor onze vereniging. Traditioneel was er op die avond ook de natuurquiz, samengesteld door de winnaar van het voorgaande jaar.
Na de koffie met koek was er een korte speech van onze voorzitter over het afgelopen feestelijk jubileumjaar van de N.V.IJ. Ook bedankte hij Reiny Bouwer en Lucette Langbroek voor hun inzet als coördinator voor de werkgroep planten en paddenstoelen. Maar hij bedankte hen zeker óók voor het feit, dat zij beiden voor een opvolger hadden gezorgd in 2023, nadat zij hadden aangegeven te willen stoppen als coördinator.
Sander Elzerman was die gelukkige quiz winnaar van vorig jaar en had voor ons een prachtige quiz gemaakt met 30 vragen. Iedere werkgroep kwam wel aan bod en er zaten ook wat algemene vragen tussen. Middels een PowerPoint-presentatie stelde hij ons de vragen met steeds een korte uitleg of apart verhaal. Er werd soms wat té enthousiast gereageerd -om door het verhaal van Sander te kletsen met elkaar over de oplossing of andere weetjes- maar de antwoorden werden genoteerd en na de uitslag kwamen er twee mensen met het hoogst aantal behaalde punten naar voren: Myriam Borger werd tweede met 22 van de 30 vragen goed en de winnaar 2023 is geworden: Christa Groshart, met 25 van de 30 vragen goed. Gefeliciteerd en succes met het samenstellen van de quiz voor de nieuwjaarsreceptie van 2024 Christa.  Maar er was natuurlijk ook een cadeau; een mooie cadeaubon.

Lag het aan het weer? Het was erg regenachtig die avond. Lag het aan de griepgolf die over ons land raast? Er waren een aantal afmeldingen binnengekomen vanwege ziekte. Maar, van de meer dan driehonderd leden die onze vereniging telt, waren er 21 personen aanwezig die avond, waarbij de quizmaster is meegerekend! Voor Sander misschien jammer van al het werk. Maar of je hem nu voor 20 mensen maakt, of voor 60, het blijft voor de aanwezigen een érg leuke traditie.

Tegen half elf s ’avonds werd er gestart met het opruimen van de glazen en hapjes en hielpen de meeste aanwezigen weer even mee met het aan kant maken van de ruimte. Zo stonden we allemaal rond elven weer bij onze auto richting huis. Het was een erg gezellige avond zo met elkaar en we konden droog naar de auto lopen. De regen was in de loop van de avond gestopt.