Nachtvlindernacht 3 september

Essengouduil

Op vrijdag 3 september 2021 doet de Natuurvereniging mee aan de Nationale Nachtvlindernacht. U bent van harte welkom om een kijkje te nemen in de wondere wereld van de nachtvlinders.

Met behulp van felle lampen proberen we nachtvlinders naar grote witte doeken te lokken. Hier kunt u ze mooi van dichtbij bekijken. Een andere manier om de vlinders te lokken is door een zoet smeersel op enkele bomen te smeren. Het is leuk voor jong en oud!

U zult verbaasd zijn over de diversiteit van nachtvlinders in kleur, vorm en grootte. Drie keer eerder is de Nachtvlindernacht in september georganiseerd en dat leverde tussen de 42 en 195 vlinders op. De ene avond is dus duidelijk de andere niet.

Tijdens deze avond krijgt u uitleg over het leven van de nachtvlinders en hoe u ze kunt herkennen. Naast de nachtvlinders zullen ook andere insecten naar de doeken komen. En misschien komen daar dan wel weer vleermuizen op af. Kortom, het belooft een verrassende avond te worden in het nachtleven in Ridderkerk.

Dit alles vindt plaats in het bezoekerscentrum De IJsvogel in het Waalbos te Rijsoord in Ridderkerk. Tussen 20.45 uur en 00.00 uur is er vrije inloop. U kunt parkeren bij Ross Lovel, Rijksstraatweg 67, 2988BB Ridderkerk.

De hele avond is de gelegenheid voor een kopje koffie, thee of limonade ( 2 euro per stuk). Om de kosten voor de huur van de ruimte te dekken wordt ter plaatse om een vrijwillige bijdrage gevraagd.

Aanmelden kan via dit formulier.

(verplicht)

[recaptcha]