Munnikepark

munnikeparkArboretum Munnikepark

Bij Zwijndrecht ligt langs de Devel het Munnikenpark. Het is de prachtige tuin met Arboretum. In het park ligt ook het bezoekerscentrum Het Weetpunt. Het is op woensdag, zaterdag en zondagmiddag open.

insektenhotel

Insectenhotel

Het openbaar Arboretum Munnike Park te Zwijndrecht  is in 1989 aangelegd op initiatief van leden van de Vereniging Arboretum Munnike Park die dit park sindsdien beheren. Het onderhoud wordt verricht door een grote groep enthousiaste vrijwilligers.

In het park staan ± 200 verschillende soorten bomen in het arboretum, o.a. groepen eiken, beuken, kastanjes, robinia’s (acacia’s), berken, linden, sier-fruitbomen. Behalve de genoemde loofbomen staan er ook enkele soorten naaldbomen. Natuurlijk is er ook een rijk assortiment aan struiken, een jarigen, (verwilderings-) bollen en vaste planten. Een speciale vermelding  verdient de kruidentuin en het in 1995 aangelegde rosarium.  Langs het Natuur educatieve leerpad langs de Devel is een insectenmuur en -hotel, bloemenweide, paddenpoelen, wilgenmand en een uitkijkpost voor vogels te zien.

Met name in het voorjaar als de bomen, vaste planten en bolgewassen bloeien is het park een bezoek aan het park zeer aan te bevelen.

munnikepark2