Mini-cursus inheemse bomen herkennen door Aart van Dragt

Wat is nu ook al weer het verschil tussen de Den en een Spar?
Waar herkent u een boom aan? Een beuk en een haagbeuk zit daar verschil in? Wilt u eens weten welke inheemse boomsoorten u in de omgeving van Barendrecht of Ridderkerk kunt tegen komen? Meldt u dan aan voor de mini-cursus inheemse bomen herkennen!

De mini-cursus bestaat uit een theorie-avond en praktijkexcursie.
Op donderdagavond 7 september krijgt u uitleg over het herkennen van inheemse bomen. Alledaagse soorten in het buitengebied kunt tegen komen. We vertellen over de kenmerken van diverse soorten inheemse bomen.
Hun standsplaats, bloei en vruchten. Welke soorten zijn hier te verwachten.

Zaterdag 9 september zal een ochtendexcursie gehouden worden om de theorie in de praktijk te brengen. We wandelen door het Oosterpark bij Ridderkerk om te laten zien welke soorten u kunt tegenkomen in uw omgeving. Dit in de tweede helft van de jaren zeventig aangelegde park bezit een grote variatie aan inheemse soorten, die inmiddels flink zijn uitgegroeid. De boom op de foto is een populier.

De kosten voor de losse minicursus bedragen 8 euro pp voor leden en 10 euro voor niet-leden.
De cursusavond is in het NME Centrum De Groene Draak te Ridderkerk. Geef u nu op voor deze interessante mini-cursus op instapniveau via excursies@natuurvereniging-ijsselmonde.nl.of via Christa Groshart telefoon: 0180-428262