Meelopen met de Paddenstoelenwerkgroep

Op dinsdagmorgen 19 oktober a.s. gaat de Paddenstoelenwerkgroep wandelen met belangstellenden vanuit onze vereniging, bij landgoed De Tempel in Overschie. Het adres van de Tempel is Delftweg 182, 3046 NC  Rotterdam. Omdat er bij het landgoed weinig parkeerplaatsen zijn verzamelen wij op het parkeerterrein bij het NME-Centrum aan de Kastanjeweg in Ridderkerk.

Wij vertrekken daar om 09.30 uur richting Rotterdam met elkaar. Rijdt U met iemand mee vergeet dan niet een mondkapje in de auto te dragen.

De Tempel is een zogeheten buitenplaats en telt zo’n 20 rijksmonumenten. Het huidige hoofdgebouw is uit 1939 maar de buitenplaats is ontstaan uit een middeleeuwse hofstede rond 1485 die onder andere in handen is geweest van Johan van Oldenbarnevelt. In 1947 kwam het in handen van de Gemeente Rotterdam. Het landschappelijke park rondom is vrij toegankelijk voor publiek. Diverse gebouwen worden nu bewoond als anti-kraak en zijn dus helaas niet toegankelijk voor bezoekers. In het oude park hopen wij op mooie paddenstoelenvondsten om te fotograferen.

Opgeven kan bij Lucette Langbroek via het contactformulier hieronder.

Er kunnen zich 10 leden vanuit onze vereniging opgeven om met de werkgroep mee te wandelen deze dinsdagmorgen. De vraag ook hier is om zelf verantwoordelijk te blijven voor de diverse corona-aanwijzingen die op dat moment geldig zijn.

Heeft U zich bij mij aangemeld en kan U onverhoopt niet mee, laat het mij dan even weten via de mail of mobiel: 06-46340138

Tot dinsdagmorgen 19 oktober.

(verplicht)