Landelijke Natuurwerkdag via Stichting het Waalbos

De Natuurwerkdag op vrijdag 5 en zaterdag 6 november is een initiatief van de twaalf provinciale Landschapsbeheerorganisaties van LandschappenNL. Elk jaar, op de eerste zaterdag van november, nodigen we heel Nederland uit om mee te helpen in de natuur. Dit jaar organiseren we de Natuurwerkdag voor de 21e keer en is het ook mogelijk om op de vrijdag mee te doen!

Iedereen kan meedoen aan de Natuurwerkdag, ook als je geen ervaring hebt met klussen in de natuur. Het is een mooie manier om kennis te maken met het werken in de buitenlucht en iets te doen voor natuur en landschap in Nederland. Help bijvoorbeeld mee met wilgen knotten, plant samen met anderen bomen of maak van bamboe, hout of riet een insectenhotel. Op locaties in heel Nederland kan je je opgeven voor een klus bij jou in de buurt en zet je je samen met anderen in voor een groene leefomgeving.

Voor zowel leden als niet-leden van de Natuurvereniging IJsselmonde is het mogelijk om op zaterdag 6 november mee te helpen in het Waalbos via Stichting Waalbos.

Afhankelijk van het weer gaan we wilgenopschot verwijderen, maaien van het kabouterpad, maaien en hooien van de laagstamfruitboomgaard en het laatste stukje van de bijenidylle.
Het opkronen van populieren en snoeien van de fruitbomen en weer  opvullen van de oeverzwaluwwand zijn ook nog een klussen die er nog liggen.

Wie wil komen helpen kan zich opgeven bij Christa Groshart via het email adres info@onswaalbos.nl

Achtegrondinfo vind je hier: