Kerkuilen op IJsselmonde

Op donderdagavond 23 mei a.s. komt Niels Godijn naar bezoekerscentrum ’t Weetpunt in Zwijndrecht voor een presentatie over kerkuilen op IJsselmonde.

De vogelwerkgroep IJsselmonde volgt de vogels op het Eiland op de voet. Lange tijd was de kerkuil hier afwezig, maar zo’n twintig jaar geleden heeft deze soort zich weer bij ons gevestigd als broedvogel. Sindsdien zijn de ontwikkelingen nauwgezet bijgehouden. Wilt u meer weten over de kerkuil op IJsselmonde, zoals de verspreiding, het dieet en het broedseizoen? En over de verschillen met andere uilensoorten en hoe u zelf een kerkuil kunt waarnemen? Kom dan naar deze lezing.

Als fervent vogelaar en uilenkenner vertelt Niels je alles over het leven van deze fraaie uilensoort.

Voor deze lezing kunt u zich hieronder aanmelden. Entree is drie euro voor leden en vijf euro voor niet-leden. Graag contant afrekenen, er is géén mogelijkheid tot pinnen. In de pauze staat een (gratis) kopje koffie of thee voor u klaar met wat lekkers.

Inloop vanaf 19.30 uur (liefst niet eerder). De presentatie start om 20.00 uur en zal tot ongeveer 21.00 uur duren. Na de koffiepauze is er de mogelijkheid om vragen te stellen aan Niels. Deelnemen kan door onderstaand formulier in te vullen en op te sturen.

In juni zal er naar aanleiding van deze lezing een uilenexcursie komen onder leiding van Cornelis Fokker, ook een lid van de vogelwerkgroep IJsselmonde. Details hierover volgen nog in de volgende Nieuwsbrief of op de website.

(verplicht)

Bewijs dat je menselijk bent door het selecteren van auto.