Jeugd: Diersporen zoeken in de Carnisse grienden

Afgelast vanwege de Coronacrisis!

Bevers laten verschillende sporen na. Ga mee om ze op te zoeken. Foto Jaap Nispeling

Op zondagmiddag 22 maart 2020 organiseert de jeugdgroep van Natuurvereniging Eiland IJsselmonde “diersporen zoeken” in de Carnisse Grienden voor kinderen van 6 tot 12 jaar. De kinderen moeten wel begeleid worden door een volwassene. Ouders zijn dus ook van harte welkom tijdens de tocht. De activiteit start, onder begeleiding van een gids, om 14.00 uur op de parkeerplaats bij de Carnisse Grienden en duurt tot ongeveer 15.30 uur.

Ben je benieuwd welke dieren leven in de Grienden? Veel dieren laten duidelijke sporen na van hun aanwezigheid. Bijvoorbeeld de bever; de wisselplaatsen waar ze de wandelpaden kruisen zijn heel herkenbaar en ook op afgekloven takken en omgevallen bomen zie je hun tandafdruk.

In de Grienden is ook een kleine blauwe reigerkolonie; hoog in de bomen zie je de nesten en in het voorjaar vliegen ze af en aan.

Duidelijk hoorbaar en soms zichtbaar is de specht; het geklop hoor je in de Grienden op heel veel plekken en dan is het de uitdaging om ze ook te zien.

Dit is nog maar een kleine greep uit de fauna in de Grienden, meld je hieronder aan en ga mee op avontuur.

Van 14.00 – 15.30 uur. Verzamelen om 14.00 uur op de parkeerplaats bij de Carnisse grienden.

Meer over de Carnisse grienden, zie https://www.natuurvereniging-ijsselmonde.nl/carnisse-grienden/