Wandelkaart nodig in het park van Huys ten Donck

Zo komt u aan een wandelkaart

Het Donckse Bos is alleen toegankelijk met wandelkaarten. (Prive en erf zijn afgesloten.)
Een dagkaart kost €1  (en eventueel voor €1 erbij wandelbrochure met plattegrond/uitleg wandelroute en geschiedenis) kan aangeschaft worden bij in Bolnes BP Bolnes-Lagendijk Brandstof (Benedenrijweg 184, Ridderkerk) open: ma-vrijdag 0.600-23.00 uur; za. 08.00-23.00 uur; zo. 09.00-23.0 uur, of in Slikkerveer bij Groentespeciaalzaak & Traiteur Verschoor (Dillenburgplein 10, Ridderkerk) open: ma-vrijdag 7.00-19.00, za. 7.00-16.00 uur. Dagkaarten zonder datum zijn niet geldig en bieden u geen toegang. De datum moet u er zelf opzetten.
Jaarkaarten zijn te bestellen via Vrienden van Het Huys ten Donck‘.

Aan het wandelen in het park zijn wel een aantal huisregels verbonden:
Toegang tot het park vanaf 10.00 uur tot 18.00 uur;
Uitsluitend wandelen op de wegen en wandelpaden zoals aangegeven op de plattegrond, u bevindt zich namelijk in een natuurgebied met bijzondere flora en fauna die niet altijd direct zichtbaar zijn;
U dient per persoon in bezit te zijn van een geldige wandelkaart;
Kinderen en jongeren onder de 18 jaar worden slechts onder begeleiding van een volwassene toegelaten.
Honden zijn niet toegestaan op het landgoed – om uw honden uit te laten kunt u terecht op het recreatieterrein Donckse Velden ten oosten en ten westen van het Donckse Bos.
Het is – onverminderd andere verbodsbepalingen in wetten en verordeningen – verboden bloemen, bladeren en andere vruchten te plukken of te vervoeren, takken af te snijden, bomen, struiken en andere gewassen te beschadigen, hout te sprokkelen, te zwemmen, vuur te maken, in droge tijd te roken, het wild of de vogels te verontrusten, te vissen, orde en rust te verstoren, papier en ander afval achter te laten.
De kaarten van degenen, die zich aan de daarin gestelde voorwaarden niet houden, kunnen worden ingetrokken

N.B. Voor trouwrapportages: Hans Willemstein tel 06-10402427.
Verhuur locatie en ontvangsten op het Huys ten Donck: zie www.huystendonck.nl
Het adres van de Stichting is “Het Huys ten Donck”, Benedenrijweg 461, 2983 LA Ridderkerk.

Voor een bezoek aan huis of park kunt u voor uw TomTom het best Donckselaan 1 invoeren.

Lees hier alles over het park van de buitenplaats het Huys ten Donck en ook over de geschiedenis, het huis en zijn bewoners, de flora en de fauna:  https://www.natuurvereniging-ijsselmonde.nl/huis-ten-donck/

Terzijde; de Natuurvereniging IJsselmonde staat hier helemaal buiten.