Geveltuinen en muurplanten in Dordrecht

Deze activiteit wordt georganiseerd door IVN Dordrecht. Het is een publieksexcursie, dat wil zeggen dat iedereen van harte welkom is. Je hoeft je voor deze activiteit niet op te geven.

Op zondag 02 juni gaat Johan Baks (bekend van onze plantenwerkgroep) als één van de natuurgidsen met ons op stap in Dordrecht. Er wordt gestart om 11.00 uur bij het standbeeld van Ary Scheffer op het Scheffersplein in het centrum van Dordrecht. De excursie duurt tot 13.00 uur.

Het centrum van Dordrecht is rijk aan eeuwenoude kademuren. Langs de Wijnhaven, de Nieuwe Haven en de Kuipershaven groeit op de havenkades een veelvoud aan muurplanten. Typische soorten die er voorkomen zijn muurvaren, tongvaren, gele helmbloem en muurleeuwenbek. Tijdens onze tocht door de Dordtse binnenstad komen we ook een reeks fraai aangelegde geveltuinen tegen, waar soms verrassende planten en struiken staan.

Samen met enkele andere natuurgidsen van IVN Dordrecht gaat Johan op stap door de stad op zoek naar mooie muurplanten en verrassende gevelvondsten.