Excursie in Dordrecht – deel 1: west

In de vakantie doen we opeens andere dingen. Zoals de tijd nemen om te reizen en oude stadjes te bezoeken. We hoeven niet ver te gaan; de oudste stad van Holland ligt om de hoek. Het schilderachtige Dordrecht was eeuwenlang de belangrijkste stad van Holland. Dordrecht was het lievelingetje van de graven van Holland. Al het scheepvaart verkeer dat de Hollandse delta van oost naar west of van zuid naar noord wilde doorkruisen werd door een krans van grafelijke tollen gedwongen zijn handelswaar te koop aan te bieden in Dordrecht. De oude havens , de historische binnenstad met pittoreske steegjes zijn een herinnering aan het rijke verleden van de stad.

Aart van Dragt is onze gids. Tijdens de eerste excursie bezoeken we het westelijke deel en op de tweede excursie de oostelijke deel van de stad. De excursie gaat alleen door bij voldoende aanmeldingen.

Aart van Dragt is onze gids. De excursies zijn alleen voor leden.

Aanmelden is verplicht, er zijn geen kosten aan verboden.

20 augustus om 13.00 uur bij de toren van de Grote kerk aan de Lange Geldersekade 2

(verplicht)