Basiscursus Natuur – voorjaar 2024

In De Combinatie heeft u al kunnen lezen dat Stichting Natuurbeheer Waalbos een basiscursus natuur gaat organiseren in het bezoekerscentrum De IJsvogel in Rijsoord.

Eén en ander in samenwerking met onze natuurvereniging. Tijdens de vier cursusavonden zullen de volgende onderwerpen aan de orde komen:

Op de eerste avond (14 mei) krijgen we te horen welke vogels je in onze omgeving kunt spotten en hoe je ze kunt herkennen. Op avond twee (30 mei) komt Aart van Dragt ons vertellen hoe je verschillende bomen kunt onderscheiden. Op de derde avond (13 juni) wordt er wat verteld over verschillende plantensoorten; Hoe kan je ze onderscheiden en wat is nu eigenlijk hun naam? Op de laatste avond (04-07) wordt er gesproken over insecten; welke vlinders en libellen vliegen er in onze omgeving en hoe kan je ze herkennen.

Na iedere cursusavond zal er op de zaterdagmorgen aansluitend een excursie worden georganiseerd over het betreffende lesonderwerp.

De cursusavonden worden gegeven in het bezoekerscentrum De IJsvogel aan de Waalweg 9a, 2988CH Ridderkerk. Inloop vanaf 19.45 uur. De cursus is van 20.00 uur tot 22.00 uur.

De excursies zijn van 09.30 uur tot 12.00 uur op verschillende locaties. Tijdens de lesavonden ontvangt u daar wat meer informatie over.

Kosten voor deze Basiscursus Natuur zijn 65 euro per persoon. Vrijwilligers & donateurs van de S.N.W. en de leden van de N.V.IJ. krijgen 15 euro per persoon korting.

Het aantal deelnemers is minimaal 10 en maximaal 25 personen. Dus graag even op onderstaand formulier aanmelden.

(verplicht)

Bewijs dat je menselijk bent door het selecteren van ster.