Weekends e.d.

Natuurweek naar Hongarije: 23-29 september

In het najaar gaan we de kraanvogels bekijken in de Hortobagy. Ook zullen we op vleermuizentocht gaan en burlende herten gaan zien. Verder zullen we naar paddenstoelen kijken. We worden weer begeleid door Rob de Jong en logeren op Farm lator. Rob de Jong, voormalig medewerker van de Vlinderstichting is in 1998 naar Hongarije geëmigreerd en is daar een natuurstation, camping en pension Farm Lator begonnen http://www.farmlator.hu/nl/.

Rob weet heel veel van vlinders en vogels en trouwens ook van alle andere soorten die in Hongarije voorkomen. Farm Lator ligt in het Bukk gebergte en een half uur rijden van de Hortobagy, het vogelgebied van Hongarije, bij de Tisla, met enorme uitgestrekte rietlanden. Ook de landbouwgronden eromheen (de kleine Hortobagy genoemd) zijn erg interessant. Rob begeleidt als gids de excursies en weet alle goede plekjes te vinden. Als andere leden nog aan willen sluiten kunnen we dat vragen.

Kosten voor het verblijf bedragen volpension €700,- excl. vliegreis. De vliegreis kost naar schatting €100-120,-. Het is ook een mogelijkheid om per auto te gaan en voor fanatiekelingen om te kamperen. Dat laatste is natuurlijk goedkoper. Heeft u belangstelling, laat het zo snel mogelijk weten aan:  secretariaat@natuurvereniging-ijsselmonde.nl of 0180-428262.

Deze had u nog tegoed: Onze uitgestelde jubileumactiviteit

Nu aanmelden voor de burlende hertentocht,  met de kar door de Oostvaardersplassen op 6 oktober. Vertrek 12.00 uur vanaf NME centrum de Groene Draak. Eerst vogels kijken langs de Knardijk en om 16.00 uur met de Flevokar mee tot 18.15, ca. 20 uur terug, incl. soep en een broodje met worst. Kosten €10,- voor leden; €25,- voor niet-leden. Maximaal 35 personen. Aanmelden via excursies@natuurvereniging-ijsselmonde.nl