Agenda 10 mei: Workshop/minicursus vogels

11 en 20 mei  Workshop Vogels

Mini-cursus Vogels herkennen

Wat is nu ook al weer het verschil tussen de Koolmees en Pimpelmees? Waar herkent u een Heggenmus aan? En, wat is die grijze vogel met zwart petje in het park?

Wilt u eens weten welke vogels u in de omgeving van Barendrecht kunt tegen komen? Meldt u dan aan voor de mini-cursus vogels herkennen!

De mini-cursus bestaat uit een theorie-avond en praktijkexcursie. De cursus wordt verzorgd door de deskundigen van de vogelwerkgroep. Op donderdagavond 11 mei krijgt u uitleg over het herkennen van vogels in uw directe woonomgeving. Alledaagse soorten die u in de tuin, het park of in het buitengebied kunt tegen komen. We nemen u mee door de kenmerken van diverse soorten zangvogels, watervogels en steltlopers. Daarbij is niet alleen aandacht voor de zichtbare kenmerken, maar ook voor de zang.

Zaterdag 20 mei zal een ochtendexcursie gehouden worden om de theorie in de praktijk te brengen. We wandelen door de Zuidpolder bij Barendrecht om te laten zien welke soorten u kunt tegenkomen in uw omgeving. De wandeling gaat door verschillende biotopen dat een mooie indruk geeft van de rijke diversiteit. Van Heggenmus, Zwartkop en Vink in een park, tot Rietgors, Rietzanger en Kleine karekiet in het rietland naar Krakeend, Grauwe gans en Waterhoen op de plassen.

De kosten voor de losse minicursussen bedragen 8 euro pp voor leden en 10 euro voor niet-leden. Geef u nu op voor deze interessante mini-cursus op instapniveau via excursies@natuurvereniging-ijsselmonde.nl.of via Christa Groshart telefoon: 0180-428262