Natuurbegeleiders

Altijd al graag met kinderen willen werken en vind jij het leuk en belangrijk om samen met kinderen de natuur te beleven? Word dan natuurbegeleider!

Natuurlessen voor schoolklassen

Al 5 jaar worden er buitenlessen in het natuurgebiedje de Koedood bij Rhoon-Portland op de rand van Barendrecht en in de Zuidpolder van Barendrecht gegeven.

Deze lessen zijn bedoeld voor de bovenbouw van de basisscholen uit de omgeving. Duizenden kinderen hebben inmiddels al aan onze lessen meegedaan. Vanwege dit succes is onze natuurvereniging NVIJ altijd op zoek naar nieuwe enthousiaste vrijwilligers.

Wat houdt de natuurles in?

Na een voorbereidende les in de klas over Klimaatbuffer IJsselmonde, gaan de kinderen, samen met de leerkracht en begeleidende  (groot)ouders, een dagdeel het veld in. Leerlingen kiezen uit opdrachten als ‘Schotse Hooglanders’, ‘Galloways’ ‘waterdiertjes’, ‘geuren vangen’, ‘sporen zoeken’ en nog veel meer.

Wat vragen we van je?

• je struint graag met kinderen in de natuur en laat ze het liefst zelf de natuur beleven;
  • je kunt goed samenwerken;
  • je bent bereid om regelmatig doordeweeks (onder school-tijd) te helpen tussen april en november

Kennismaking

Tijdens de kennismaking krijg je uitleg over de inhoud van het les-programma, je ervaart zelf de opdrachten en krijgt achtergrond-informatie. Ook is het mogelijk om eens met een gids het gebied in te gaan om het te verkennen.

Heb je interesse? Laat het weten via onderstaand contactformulier