Donckse laagten

22-04-2017. Excursie naar Donckse laagten door Aart van Dragt

Midden in de Alblasserwaard ligt een schilderachtig natuurgebied: de Donkse Laagten.
De Donkse Laagten zijn een ware trekpleister voor vogels. Dit gebied is het hele jaar door is het een walhalla voor vogelaars; ganzen in de winter, grutto’s, tureluurs blauwborsten en zelfs waterrallen in de zomer.

En aan de rand van het polderland liggen zeldzame blauwgraslanden (eeuwenoude hooilanden). Niet voor niets is de Donkse Laagten als Natura-2000-gebied bestempeld. Meer weten over wat je dit gebied kunt ondernemen? Bekijk de folder Donkse Laagten.

Vertrek 9.00 uur vanaf NME centrum de Groene Draak. Aanmelden via excursies@natuurvereniging-ijsselmonde.nl.

Aanmelden en afmelden.
Indien u zich aanmeldt voor een excursie, wordt u verzocht zich tijdig af te melden indien u niet meegaat. Anders staat de groep op de vertrektijd voor niets op u te wachten. Bij excursies waar een beperkt aantal deelnemers mee kan, ontneemt u bovendien anderen de kans mee te gaan omdat er bij dergelijke excursies vaak een wachtlijst is. Daar bovenop moet de vereniging dan betalen voor iemand die niet aanwezig is.