Agenda: Vleermuizenexcursie

Vleermuisexcursie in de Nacht van de Vleermuis.

Vleermuizenexcursie in teken van de Nacht van de Vleermuis (zie verder in het artikel hieronder).
Voor deze excursie geldt wel een maximum aantal deelnemers.
Voor de vleermuisexcursie is aanmelden daarom verplicht.
Dat kan op excursies@natuurvereniging-ijsselmonde.nl.

Ontdek het nachtleven van het Reijerpark!

Vrijdagavond 25 augustus staat in het teken van nachtdieren. Dit weekend worden de landelijke Nacht van de Vleermuis (http://www.nachtvandevleermuis.nl/) en de Nationale NachtvlinderNacht (http://www.nachtvlindernacht.nl/) georganiseerd. Genoeg redenen voor de Natuurvereniging om het nachtleven op te zoeken.

We doen dat met twee excursies.
Tijdens de vleermuisexcursie maakt u een rondwandeling door het Reijerpark en de naastgelegen woonwijk. We kijken waar de vleermuizen in het park voorkomen, maar ook in de woonwijk. Ontdek waar de vleermuizen verblijven en waar ze gaan jagen. U hoort hoe vleermuizen het landschap kunnen ‘zien’ en waarom ze niet in je haren vliegen. We maken een rondje door het park en komen terug bij het NME-centrum. Hier kunt u onder het genot van een kopje koffie of warme thee genieten van alle kleurpracht van de nachtvlinders.

De hele avond is het mogelijk om een kijkje te nemen bij de nachtvlinders die op het witte doek gaan zitten. Met een speciale opstelling van lampen en doeken worden de nachtvlinders naar het NME-centrum gelokt. Zo krijgt u een inkijkje in grote diversiteit aan soorten die het park rijk is. Kijk niet gek op als u na een avond nachtvlinderen meer dan 75 verschillende soorten gezien heeft. En dan hebben we het nog niet eens over een Egel die misschien ons pad kruist, roepende Ransuilen en tsjirpende sprinkhanen. Kortom, ontdek het nachtleven in het Reijerpark!

U bent vrij om één van de twee excursies of beide excursies mee te doen.  Alleen geldt voor de vleermuisexcursie wel een maximum aantal deelnemers. Voor de vleermuisexcursie is aanmelden daarom verplicht. Dat kan op excursies@natuurvereniging-ijsselmonde.nl. Aanvang 21.00 uur bij het NME-centrum in het Reijerpark (Kastanjelaan 27) te Ridderkerk.