Agenda: Nachtvlinderen en Vleermuizenexcursie

Nachtvlindernacht  in het NME Centrum “de Groene Draak” te Ridderkerk.
Van 21.00 – 1.00 uur.  Kastanjelaan 27 te Ridderkerk (gelegen in het Reijerpark). Start vleermuizenexcursie om 20.45 uur. Aanmelden verplicht!

Ontdek het nachtleven van het Reijerpark!

Vrijdagavond 30 augustus staat in het teken van nachtdieren. Dit weekend worden de landelijke Nacht van de Vleermuis (http://www.nachtvandevleermuis.nl/) en de Nationale NachtvlinderNacht (http://www.nachtvlindernacht.nl/) georganiseerd. Genoeg redenen voor de Natuurvereniging om het nachtleven op te zoeken.
Locatie: NME Centrum De Groene Draak Kastanjelaan 27 Ridderkerk

Doe mee aan een Vleermuizenexcursie (start 20.45) en kijk hoe nachtvlinders worden gevangen op locatie (21.00 – 01.00 uur)!

Tijdens de vleermuisexcursie maakt u een rondwandeling door het Reijerpark en de naastgelegen woonwijk. We kijken waar de vleermuizen in het park voorkomen, maar ook in de woonwijk. Ontdek waar de vleermuizen verblijven en waar ze gaan jagen. U hoort hoe vleermuizen het landschap kunnen ‘zien’ en waarom ze niet in je haren vliegen. We maken een rondje door het park en komen terug bij het NME-centrum. Hier kunt u onder het genot van een kopje koffie of warme thee genieten van alle kleurpracht van de nachtvlinders.

De hele avond is het mogelijk om een kijkje te nemen bij de nachtvlinders die op het witte doek gaan zitten. Met een speciale opstelling van lampen en doeken worden de nachtvlinders naar het NME-centrum gelokt. Zo krijgt u een inkijkje in grote diversiteit aan soorten die het park rijk is. Kijk niet gek op als u na een avond nachtvlinderen meer dan 75 verschillende soorten gezien heeft. En dan hebben we het nog niet eens over een Egel die misschien ons pad kruist, roepende Ransuilen en tsjirpende sprinkhanen. Kortom, ontdek het nachtleven in het Reijerpark!

Alleen geldt voor de vleermuisexcursie wel een maximum aantal deelnemers.
Voor de vleermuisexcursie is aanmelden daarom verplicht.

.

(verplicht)

Voor meer informatie over het Reijerpark:
Klik hier