Weekends e.d.

Natuurweek naar Hongarije vanaf 27 juni 2017

Dit jaar ligt er een bijzondere reis in het verschiet. Rob de Jong, voormalig medewerker van de Vlinderstichting is in 1998 naar Hongarije geëmigreerd en is daar een natuurstation, camping en pension Farm Lator begonnen (http://www.farmlator.hu/nl/).

Rob weet heel veel van vlinders en vogels en trouwens ook van alle andere soorten die in Hongarije voorkomen. Farm Lator ligt in het Bukk gebergte en een half uur rijden van de Hortobagy, het vogelgebied van Hongarije, bij de Tisla, met enorme uitgestrekte rietlanden. Ook de landbouwgronden eromheen (de kleine Hortobagy genoemd) zijn erg interessant. Soorten die wij er gezien hebben zijn: Lathyruszwever, groot geaderd witje, dambordje, boswitje, grote vuurvlinder, kleine parelmoervlinder, knoopkruidparelmoetvlinder, koningspage, morgenrood, oostelijke parelmoervlinder, sleutelbloemvlinder, tweekleurige parelmoervlinder, tsarenmantel, kleine ijsvogelvlinder, scharrelaar, wielewaal, syirsche bonte specht, appelvink, kwak, woudaapje, esculaapslang, boomkikker, geelbuikvuurpad en nog veel meer. Rob begeleidt als gids de excursies en weet alle goede plekjes te vinden.

Kosten: Een reis van een week vanaf 27 juni kost volpension €650,- excl. vliegreis (naar schatting €100-150, als we vroeg boeken). Verder regelt Rob alles: vervoer van en naar het vliegveld en het vervoer voor de hele week alsmede de excursies.

Snel aanmelden: Dit kunnen we alleen voor elkaar krijgen als we er snel bij zijn. Belangstellenden moeten zich daarom  voor 20 december aanmelden. Als we dan voldoende aanmeldingen hebben, dan gaat het door.

Heeft u belangstelling, meld u daarom dan zsm aan bij Christa: 0180-428262 of cpgroshart@gmail.com.